Het gebruik van Lyca Mobile is eenvoudig, klik hieronder voor meer informatie.
Hoe kan ik Lyca Mobile-aanbiedingen en -promoties ontvangen per SMS?
Om onze aanbiedingen en promoties te ontvangen, sms YES naar 3232. Je kunt je op elk moment afmelden door STOP te sturen naar 3232.
Ik heb problemen om connectie te maken met het Base neterk?
Indien u problemen ondervind om een connectie te maken met het netwerk, herstart uw toestel en selecteer het netwerk manueel. Selecteer Base netwerk als dit op uw toestel voorkomt, indien u Base niet kan vinden selecteer dan het Lyca Mobile netwerk.
Indien u nog steeds geen connectie kan maken na het selecteren van Lyca of Base neem dan contact op met de klantendienst op 1976 of 32466001976 vanaf elk ander toestel.
Kan ik gebruik maken van VoIP-diensten op mijn Lyca Mobile?
Op grond van de algemene voorwaarden heeft Lyca Mobile het recht om voor bepaalde websites en diensten via het netwerk te beperken of te ontzeggen. Op dit moment is het door Lyca Mobile niet toegestaan om Lebara Talk te gebruiken over de Lyca Mobile netwerk. Dit betekend niet dat u geen toegang heeft tot deze diensten via beschikbare WiFi-verbinding.
Kan ik mijn mobiele nummer meenemen naar Lyca Mobile?
Ja.We hebben het eenvoudig voor u gemaakt om uw mobiele nummer mee te nemen. Vul gewoon het formulier in,in uw SIM-kaartpakket, of druk hier een exemplaar van uit en stuur het naar ons terug:
Lyca Mobile BVBA,
Hermesstraat,8C
1930 Zaventem
Belgium
Hoe lang duurt het om mijn nummer over te schakelen?
Als we uw aanvraag hebben ontvangen, duurt het meestal 24 uur om uw mobiele nummer over te schakelen. U kunt uw Lyca Mobile SIM-kaart gebruiken met het tijdelijke nummer tot de overschakeling gebeurd is. U kunt nog steeds bellen en gebeld worden op uw tijdelijke LYCA MOBILE-nummer.
Ik ben mijn PIN-/PUK-code vergeten.
Als u drie keer de verkeerde PIN-code intoetst wordt uw SIM-kaart automatisch geblokkeerd. In dit geval moet u uw PUK-code intoetsen.
Uw PUK-code staat vermeld op de SIM-kaartbrief in uw startpakket. Bewaar deze goed.
Neem als u uw PUK-code niet kunt vinden contact op met het klantenserviceteam.
Ik heb mijn SIM-kaart een tijdje niet gebruikt en ik kan niet bellen en geen tekstberichten versturen.
Als langer dan 4 maanden niet belt of sms-t wordt uw account bevroren. Om te zorgen dat uw Lyca Mobile SIM-kaart actief blijft, moet u minstens eenmaal per 4 maanden bellen of een tekstbericht versturen. U kunt ook uw beltegoed aanvullen. Als u vóór het eind van de periode van 4 maanden niet belt, een sms verstuurt of uw tegoed aanvult, wordt uw account gesloten en verliest u eventueel beltegoed op uw account.
Wat is 'On-Line Herladen'?
Als u toegang tot internet hebt, kunt u nu E Vouchers kopen op www.lycamobile.be. Als u op de link ‘On-Line Kopen’ klikt, wordt u doorverwezen naar de beveiligde website van onze partner waar u veilig een E Voucher van €10 of €20 kunt kopen. U kunt op verschillende manieren betalen en u kunt ervoor kiezen uw E Voucher-code direct als SMS op uw telefoon te ontvangen of als e-mail.
Klik hier voor het opladen van uw account online
Hoe kan ik mijn On-Line E herlaadkaart gebruiken?
De gemakkelijkste manier om uw Evoucher te gebruiken is via een snelcode. Toets op uw telefoon de code *103*PIN# in en druk op verzenden/bellen. U ontvangt direct een bevestiging van het herladen en informatie over uw nieuwe belwaarde. Deze dienst is gratis vanaf elke locatie.
Wat als mijn herlaadpoging niet succesvol is?
Neem als u problemen ervaart bij het herladen contact op met ons klantenserviceteam dat u verder kan helpen met uw vraag. Mocht u problemen ervaren met het herladen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Hier helpen onze collega’s u graag verder.
Kan ik mijn SIM in het buitenland gebruiken?
Ja, met uw Lyca Mobile SIM-kaart kunt u bellen, gebeld worden en tekstberichten verzenden en ontvangen in Europa en de rest van de wereld.
Is mijn toestel compatibel?
Als u uw toestel onlangs hebt gekocht, is dit een ‘dual band-toestel’ en werkt met onze meeste internationale partners. Als u naar Noord-Amerika, Canada of het Caraïbisch gebied reist, hebt u een tri-bandtoestel nodig. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw toestel voor informatie over met welke GSM-netwerken uw toestel compatibel is.
Hoe maak ik gebruik van de internationale toegang?
Alle klanten van Lyca Mobile kunnen gebruik maken van onze internationale toegang. De dienst wordt automatisch geactiveerd als u uw eerste gesprek voert terwijl u in België bent. U kunt bellen, gebeld worden en tekstberichten verzenden en ontvangen net als thuis. Vergeet niet de internationale belcode toe te voegen vóór u gaat bellen.
Let op: We raden u aan uw eerste gesprek te voeren minimaal 24 uur vóór u België verlaat.
Hoe weet ik of ik buiten mijn netwerk bel?
Er zijn enkele eenvoudige manieren om te controleren of u buiten uw netwerk belt:
Sommige telefoons geven dit aan met een pictogram. Zie de gebruiksaanwijzing van uw toestel voor verdere details.
Uw telefoon geeft een andere netwerknaam weer als u succesvol hebt ingelogd op een partnernetwerk.
Sommige telefoons geven de naam van het partnernetwerk weer boven of onder Lyca Mobile.
Ons partnernetwerk kan u een welkomstbericht sturen.
Hoeveel kost dit?
Als u zich in het buitenland bevindt, zijn de kosten van het bellen en het ontvangen van gesprekken afhankelijk van waar u zich bevindt en waarheen u belt. Om het eenvoudig te houden, hebben we de wereld in 5 zones verdeeld. Elk land valt in een bepaalde zone. Klik hier om onze internationale tarieven te bekijken.
Nieuwe internationale roaming tarieven?
Vanaf 30 augustus verlaagt Lyca Mobile de roaming tarieven in de landen van de Europese Unie.
De nieuwe tarieven worden binnenkort bekend gemaakt. De nieuwe tarieven gaan automatisch in, u hoeft er helemaal niets voor te doen. U kunt gewoonweg achterover leunen om te genieten van onze lage tarieven.
Hoe beïnvloedt dit mij?
De tarieven voor het bellen in en ontvangen van gesprekken in de volgende landen is verlaagd:
Oostenrijk, Azuren, België, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Frans Guyana, Duitsland, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ijsland, Ierland, Italië, Litouwen, Letland, Liechtenstein, Luxemburg, Madeira, Malta, Martinique, Monaco, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Slovakije, Slovenië, Spanje, Zweden, en Vaticaanstad.
De tarieven voor het ontvangen en versturen van SMS-berichten zijn hetzelfde gebleven.
Hoe controleer ik mijn beltegoed in het buitenland?
Precies hetzelfde als thuis. Toets *103*100# en druk op de beltoets om uw saldo weer te geven.
Het controleren van uw saldo is gratis, zelfs in het buitenland.
Hoe betaal ik voor gesprekken die ik voer en tekstberichten die ik verzend van buiten mijn netwerk?
Alle gesprekken en tekstberichten worden berekend met uw beltegoed, net als wanneer U in België bent. We berekenen de belkosten zodra u uw gesprek hebt beëindigd.
Kan ik in het buitenland gebruik maken van voicemail?
Vanuit het buitenland kunt u uw voicemail raadplegen door 0032466001996 te bellen
U wordt vervolgens gevraagd uw LYCA MOBILE nummer en de toegangscode van uw voicemail in te voeren
Ik woon vlakbij de grens en mijn telefoon wisselt tussen Lyca Mobile en een partnernetwerk!
Om te zorgen dat u geen kosten voor partnernetwerken betaalt terwijl u in België bent, moet u de instellingen op uw toestel veranderen. Door de netwerkselectiemodus op handmatig te zetten, voorkomt u dat uw toestel wisselt tussen Lyca Mobile België en partnernetwerken in een buurland.
Zie de gebruiksaanwijzing van uw toestel voor gedetailleerde stappen voor het veranderen van de instellingen van uw toestel.
Let op: U moet altijd controleren of op uw telefoon Lyca Mobile staat weergegeven vóór u belt of een tekstbericht verstuurt. Als een ander netwerk wordt weergegeven, worden de juiste internationale kosten in rekening gebracht. Dit geldt ook voor inkomende gesprekken.
Hoe een nieuwe SIM kaart registreren?
U kan uw nieuwe SIM kaart registreren in één van onze vele verkooppunten (klik hier om een verkooppunt te zoeken).
Waarom moet ik mijn SIM kaart registreren?
Als gevolg van de Antiterrorisme wet, geïntroduceerd op 1 november 2016, moeten mobiele operatoren gegevens van gebruikers verzamelen. De wet, die geld voor alle operatoren, betekent dat een nieuwe SIM-kaart niet kan worden geactiveerd zonder registratie.
Welke informatie heb ik nodig om een SIM kaart te registreren?
U hebt nodig:
Lyca Mobile nummer of PUK code.
Laatste 4 cijfers van uw SIM kaart nummer (deze kan u terugvinden op de achterzijde van de SIM kaart).
Geboortedatum.
Kopie van uw identiteitskaart, paspoort of verblijfsattest.
Mijn identiteitsbewijs werd afgekeurd bij de registratie van mijn SIM kaart, Wat moet ik doen?
Indien u een bericht hebt ontvangen dat uw identiteitsbewijs is afgekeurd dient u een nieuwe duidelijke kopie van uw identiteitsbewijs samen uw Lyca Mobile nummer per e-mail te sturen naar doc@lycamobile.be. Na verificatie van de documenten zal uw SIM kaart worden geactiveerd.
Ik heb reeds een actieve Lyca Mobile SIM kaart. Moet ik nog registreren?
Ja, alle bestaande Lyca Mobile SIM kaart gebruikers in België zullen een SMS ontvangen met de vraag om hun SIM kaart te registreren. Bij wet moeten alle Belgische SIM-kaarten voor 31 mei 2017 geregistreerd zijn.
Wat gebeurt er als ik mijn SIM kaart niet registreer?
In toepassing van de Antiterrorisme wet zullen alle SIM-kaarten die niet geregistreerd zijn op 31 mei 2017 definitief geblokkeerd worden. Dit betekent dat u uw nummer en eventueel belkrediet zal verliezen.
Zijn mijn gegevens beschermd?
Alle gegevens verzameld door Lyca Mobile zijn beschermd door de wet op de privacy.